Privacy beleid

Privacyverklaring Healthy Corner

Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens door Healthy Corner (hierna: “wij”of “Healthy Corner”).

Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens en houden ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


1. Wie zijn wij?

Healthy Corner
Kvk: 98863703
Treubstraat 12
2288EJ
info@healthycorner.nl
0634622782

Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.


2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Wij verwerken persoonsgegevens die u zelf aan ons verstrekt, bijvoorbeeld wanneer u:

  • onze website bezoekt;

  • het contactformulier invult;

  • een offerte aanvraagt;

  • klant wordt;

  • zich aanmeldt voor een nieuwsbrief of andere updates.

Het kan daarbij gaan om de volgende gegevens:

  • Naam en voorletters

  • Bedrijfsnaam

  • Functie (indien van toepassing)

  • Adres- en contactgegevens (adres, e-mailadres, telefoonnummer)

  • Factuur- en betaalgegevens

  • Inhoud van uw bericht of aanvraag

  • Eventuele andere gegevens die u actief aan ons verstrekt

Daarnaast kunnen wij via de website (beperkte) gegevens verzamelen over uw bezoek, zoals:

  • IP-adres (indien noodzakelijk voor beveiliging en statistiek)

  • Gebruikte browser en type apparaat

  • Welke pagina’s worden bezocht


3. Voor welke doeleinden gebruiken wij uw gegevens?

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  1. Om contact met u op te nemen

    • Naar aanleiding van uw bericht, aanvraag of vraag via de website, e-mail of telefoon.

  2. Om offertes en overeenkomsten op te stellen en uit te voeren

    • Voor het aanbieden en leveren van onze diensten, zoals het inrichten en aanvullen van een Healthy Corner op uw locatie.

  3. Voor onze administratie en facturatie

    • Om facturen te sturen, betalingen te verwerken en te voldoen aan onze wettelijke (fiscale) verplichtingen.

  4. Voor het verbeteren van onze dienstverlening en website

    • Bijvoorbeeld door geanonimiseerde statistieken te bekijken over het gebruik van de website.

  5. Voor marketing en communicatie

    • Om u, na uw toestemming of op basis van een bestaande klantrelatie, informatie te sturen over onze dienstverlening, acties of nieuws (bijvoorbeeld via e-mailnieuwsbrief).
      U kunt zich hiervoor altijd afmelden.


4. Op welke grondslagen baseren wij de verwerking?

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van één of meerdere van de volgende grondslagen:

  • Uitvoering van een overeenkomst
    Wanneer u klant bent of een offerte bij ons aanvraagt.

  • Wettelijke verplichting
    Bijvoorbeeld het bewaren van gegevens voor de Belastingdienst.

  • Gerechtvaardigd belang
    Zoals het verbeteren van onze dienstverlening, het beantwoorden van uw vragen en het versturen van relevante informatie aan bestaande klanten.

  • Toestemming
    Bijvoorbeeld wanneer u zich inschrijft voor een nieuwsbrief. U kunt uw toestemming altijd intrekken.


5. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor wij ze hebben gekregen, tenzij wij wettelijk verplicht zijn gegevens langer te bewaren.

In het algemeen hanteren wij de volgende termijnen:

  • Klant- en factuurgegevens: minimaal 7 jaar, in verband met de fiscale bewaarplicht.

  • Algemene correspondentie en aanvragen (bijv. via contactformulier): maximaal 2 jaar na het laatste contactmoment, tenzij u klant wordt of blijft.

  • Nieuwsbriefgegevens: totdat u zich uitschrijft.


6. Delen wij uw gegevens met derden?

Wij verkopen uw gegevens niet aan derden.

Wel kunnen wij gebruikmaken van externe partijen (verwerkers) die in onze opdracht diensten uitvoeren, zoals:

  • Website- en hostingpartij (bijv. Shopify of een andere hostingprovider)

  • E-mail- en nieuwsbriefdienst

  • Boekhouder of administratiekantoor

  • Eventuele IT- of systeembeheerders

Met deze partijen sluiten wij, waar nodig, een verwerkersovereenkomst, zodat uw gegevens goed worden beschermd en alleen worden gebruikt voor het afgesproken doel.


7. Cookies en vergelijkbare technieken

Onze website maakt mogelijk gebruik van cookies of vergelijkbare technieken. Dit kan nodig zijn voor:

  • het goed laten functioneren van de website;

  • het onthouden van voorkeuren (bijvoorbeeld taalinstellingen);

  • het verzamelen van geanonimiseerde statistieken over het gebruik van de site.

Waar nodig vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van bepaalde cookies.
Meer informatie over het gebruik van cookies kunt u vinden in onze (eventuele) aparte cookieverklaring.


8. Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens?

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik, onbevoegde toegang en ongewenste openbaarmaking.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Beveiligde verbindingen (SSL/https) waar mogelijk;

  • Beperkte toegang tot persoonsgegevens (alleen voor medewerkers die deze nodig hebben);

  • Gebruik van veilige systemen en wachtwoorden.

Hoewel wij ons inspannen om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen, kunnen wij nooit een absoluut beveiligingsniveau garanderen.


9. Welke rechten heeft u?

Op grond van de AVG heeft u verschillende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • Recht op inzage: u mag bij ons opvragen welke persoonsgegevens wij van u verwerken.

  • Recht op rectificatie: u mag onjuiste of onvolledige gegevens laten corrigeren.

  • Recht op verwijdering: in bepaalde gevallen kunt u ons vragen uw gegevens te verwijderen.

  • Recht op beperking van de verwerking: u kunt verzoeken de verwerking (tijdelijk) te beperken.

  • Recht op overdraagbaarheid van gegevens: in sommige gevallen kunt u vragen uw gegevens over te dragen aan u of een andere partij.

  • Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen bepaalde verwerkingen, bijvoorbeeld tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing.

  • Recht om toestemming in te trekken: indien de verwerking is gebaseerd op uw toestemming.

U kunt een verzoek indienen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens bovenaan deze verklaring. Wij kunnen u vragen om u te identificeren om misbruik te voorkomen.


10. Klachten

Als u vragen of klachten heeft over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan, vragen wij u eerst contact met ons op te nemen.
Komt u er met ons niet uit, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de:

Autoriteit Persoonsgegevens
(de nationale toezichthouder op het gebied van privacy in Nederland)


11. Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen, bijvoorbeeld bij wijzigingen in onze dienstverlening of in de wetgeving.
De meest recente versie is altijd te vinden op onze website. Wij raden u aan deze verklaring regelmatig te raadplegen.